Wspólna polityka handlowa Unii Europejskiej

Wydawnictwo: DIFIN Spółka Akcyjna
Język książki: polski
Rok wydania: 2017
Wydanie: 1
ISBN: 9788380854611
Liczba stron: 244
Oprawa: miekka
Wymiary: B5
41.50 PLN Cena w niePrzeczytane.pl:
41,50 zł
Cena katalogowa: 49,99 zł
książka niedostępna
zapytaj o książkę
Pozycja jest obecnie:
niedostępna
Koszt dostawy:
Paczka w RUCHu od 5,99 zł
Paczkomaty InPost od 9,99 zł
FedEx - przesyłka kurierska od 10,99 zł
  • Opis produktu

Celem niniejszej publikacji jest przedstawienie ewolucji, aktualnego znaczenia i zakresu działań podejmowanych w ramach wspólnej polityki handlowej na tle przeobrażeń, jakie zachodzą wewnątrz unijnej gospodarki, jak również w jej otoczeniu zewnętrznym.

Istotną  wartością publikacji jest aktualność omawianych zagadnień oraz przedstawienie ich w szerokim kontekście zmian  zachodzących  na  wszystkich  płaszczyznach  kształtowania  wspólnej  polityki  handlowej,  tj.:  na  forum  Światowej  Organizacji  Handlu,  jak  również  w  działaniach  podejmowanych  przez UE.

Książka jest adresowana głównie do studentów, pracowników naukowych i naukowo-dydaktycznych oraz pracowników administracji państwowej zainteresowanych aktualizacją  i poszerzeniem wiedzy w zakresie wspólnej polityki handlowej Unii Europejskiej                  i kształtowania  gospodarczo-handlowych  relacji  UE  z  państwami  trzecimi.

 

Spis treści

WYKAZ SKRÓTÓW 

WSTĘP 

ROZDZIAŁ 1

ZAKRES I ROZWÓJ WSPÓLNEJ POLITYKI HANDLOWEJ

1.1. Początki wspólnej polityki handlowej 

1.2.  Pierwsze dekady funkcjonowania WPH - w kierunku uporządkowania

kompetencji 

1.3. Ewolucja regulacji traktatowych w zakresie wspólnej polityki handlowej 

1.3.1. Jednolity akt europejski 

1.3.2. Traktat z Maastricht 

1.3.3. Traktat z Amsterdamu 

1.3.4. Traktat z Nicei 

1.3.5. Traktat ustanawiający Konstytucję dla Europy 

1.4. Wspólna polityka handlowa w świetle Traktatu z Lizbony 

ROZDZIAŁ 2

ZARZĄDZANIE WSPÓLNĄ POLITYKĄ HANDLOWĄ

2.1. Instytucje UE w procesie kształtowania wspólnej polityki handlowej 

2.1.1. Komisja Europejska 

2.1.2. Rada Unii Europejskiej 

2.1.3. Parlament Europejski 

2.1.4.  Wysoki przedstawiciel Unii do spraw zagranicznych i polityki

bezpieczeństwa i Europejska Służba Działań Zewnętrznych (ESDZ) 

2.2. Proces negocjowania umów międzynarodowych UE

ROZDZIAŁ 3

INSTRUMENTY WSPÓLNEJ POLITYKI HANDLOWEJ

3.1. Wspólna taryfa celna i system celny UE 

3.1.1. Wspólna taryfa celna (WTC) 

3.1.2. Unijny kodeks celny (UKC) 

3.2. Środki protekcjonizmu uwarunkowanego 

3.2.1. Postępowanie i środki antydumpingowe 

3.2.2. Postępowanie i środki antysubsydyjne 

3.2.3. Postępowanie i środki ochronne przed nadmiernym importem 

3.2.4. Reforma instrumentów ochrony handlu 

3.3. Ochrona przed barierami handlowymi 

3.4. Wspólne reguły i instrumenty polityki handlowej w eksporcie 

3.4.1. Ograniczenia swobody eksportu 

3.4.2. Wsparcie eksportu 

ROZDZIAŁ 4

ARCHITEKTURA HANDLOWA UNII EUROPEJSKIEJ W XXI W.

4.1. Strategia UE w zakresie wspólnej polityki handlowej w XXI w. 

4.1.1. „Kontrolowana globalizacja" 

4.1.2. „Globalna Europa" 

4.1.3. W kierunku „Europy 2020" 

4.1.4. „Handel z korzyścią dla wszystkich" 

4.2. Unia Europejska w wielostronnym układzie handlowym GATT/WTO 

4.2.1. Wspólnoty Europejskie wobec układu GATT 

4.2.2. Unia Europejska w Światowej Organizacji Handlu 

4.3. Dwustronny wymiar relacji handlowych UE 

4.3.1. Regionalne umowy handlowe UE 

4.4.  Jednostronny wymiar kształtowania relacji handlowych UE z krajami

rozwijającymi się - Powszechny system preferencji celnych Unii Europejskiej 

4.4.1. Powszechny system preferencji celnych UE (GSP) 

4.4.2. GSP+ 

4.4.3. EBA (Everything but Arms) 

 

BIBLIOGRAFIA

recenzje czytelników
Zobacz pozostałe recenzji
Twoja ocena:
Twoje imię lub pseudonim:*
Podaj swój adres e-mail lub zaloguj się, aby brać udział w konkursach dla najlepszych recenzentów.
Twój adres e-mail:
Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych od Administratora za pomocą środków komunikacji elektronicznej, zgodnie z ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Zgoda może być odwołana w każdym czasie. Administratorem danych osobowych Klientów jest: Profit M Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie (02-305), Aleje Jerozolimskie 134, NIP 525-22-45-459, Regon 015227002, KRS 0000756053
* Pole obowiązkowe
Przed dodaniem recenzji
zapoznaj się z regulaminem.

Polecamy także:

Cena katalogowa: 299,00 zł
Cena w niePrzeczytane.pl: 286,56 zł
Status: 24h
 
Cena katalogowa: 259,00 zł
Cena w niePrzeczytane.pl: 248,23 zł
Status: 24h
 
Facebook Instagram Twitter YouTube