Widzialność obrazu
Widzialność obrazu

Widzialność obrazu

Historia i perspektywy estetyki formalnej
Tytuł oryginalny: Die Sichtbarkeit des bildes
Wydawnictwo: Oficyna Naukowa
EAN: 9788374590570
Okładka: Miękka
Data wydania: 2008
Język: polski
Ilość stron: 398
Wydawnictwo: Oficyna Naukowa
56.15
PLN
58,80 zł
56,15 zł
Oszczędzasz: 3% (2 zł)
Najtańsza wysyłka od: 5,99 zł

Koszt dostawy:

Paczka w RUCHu od 5,99 zł
InPost Paczkomaty 24/7 od 6,99 zł
Poczta Polska Odbiór w punkcie od 9,99 zł
Poczta Polska doręczenie pod adres od 10,99 zł
InPost - przesyłka kurierska od 11,99 zł
FedEx - przesyłka kurierska od 14,99 zł
książka niedostępna

Opis produktu

Książka jest rekonstrukcją filozoficznego podłoża, na którym rodzą się nowe formy obrazów w XX wieku. Skupiając uwagę na zagadnieniu widzialności obrazu, autor wskazuje na wewnętrzną konieczność, z jaką następuje rozwój twórczości od malarstwa Dawnych Mistrzów do wideoklipu, od abstrakcyjnego kolażu do cyfrowej symulacji. Tę wizję rozwoju sztuki wspiera argumentami zaczerpniętymi z dorobku estetyki formalnej, dotąd często nie docenianej. Za reprezentatywnych myślicieli tego nurtu estetyki uznał sześciu uprawiających ją filozofów XIX i XX wieku: Roberta Zimmermanna, Alois Riegla, Heinricha Wolfflina, Konrada Fiedlera, Maurice`a Merleau-Ponty`ego i Charles1a Wiliama Morrisa.

Recenzje

Średnia ocena:
Łącznie oddano głosów:
Data ostatniej:

Twoja ocena:

Twoje imię lub pseudonim:
Podaj swój adres e-mail lub zaloguj się, aby brać udział w konkursach dla najlepszych recenzentów.
Twój adres e-mail:
Przed dodaniem recenzji zapoznaj się z regulaminem.