Vladimir Sofronitzky plays Russian Piano Music

Scriabin - Rachmaninoff - Prokofiev - Borodin
Wydawnictwo: Brilliant Classics
Seria wydawnicza: THE RUSSIAN ARCHIVES
Język książki: angielski
Rok wydania: 2011
ISBN: 5029365924122
Oprawa: Plastikowa
42.14 PLN Cena w niePrzeczytane.pl:
42,14 zł
Cena katalogowa: 43,90 zł
książka niedostępna
zapytaj o książkę
Pozycja jest obecnie:
niedostępna
Koszt dostawy:
Paczka w RUCHu od 4,59 zł
Poczta Polska Odbiór w punkcie od 8,59 zł
Paczkomaty InPost od 9,59 zł
Poczta Polska doręczenie pod adres od 10,59 zł
FedEx - przesyłka kurierska od 11,59 zł
  • Opis produktu

Zawartość audiobooka:

Rodzaj nośnika: CD-Audio | Ilość nośników: 3
  • Nośnik 1: Vladimir Sofronitzky plays Russian Piano Music CD1
    Typ ścieżki: CD-Audio
    • Prelude in C major Op. 11 No. 1
    • Drammatico
    • Allegretto
    • Andante
    • Presto con fuoco
    • Piano Sonata No. 2 in G sharp minor Op. 19: andante
    • Poeme in D major Op. 32 No. 2
    • Poeme in C major Op. 44 No. 1
    • Ironies Op. 56 No. 2
    • Morceau Op. 57 No. 1
    • Polonaise in B flat minor Op. 21
    • Etude in F sharp major Op. 42 No. 4
    • Etude in D flat major Op. 42 No. 6
    • Waltz in A flat major Op. 38
    • Prelude in B minor Op. 11 No. 6
    • Prelude in A major Op. 11 No. 7
    • Prelude in F sharp minor Op. 11 No. 8
    • Prelude in B major Op. 11 No. 11
    • Prelude in G sharp minor Op. 11 No. 12
    • Prelude in G flat major Op. 11 No. 13
    • Prelude in A flat major Op. 11 No. 17
    • Prelude in C minor Op. 11 No. 20
  • Nośnik 2: Vladimir Sofronitzky plays Russian Piano Music CD2
    Typ ścieżki: CD-Audio
    • Prelude in C major Op. 13 No. 1
    • Prelude in A minor Op. 11 No. 2
    • Prelude in G major Op. 13 No. 3
    • Prelude in E minor Op. 11 No. 4
    • Prelude in D major Op. 11 No. 5
    • Prelude in B minor Op. 13 No. 6
    • Prelude in A major Op. 15 No. 1
    • Prelude for the left hand in C sharp minor Op. 9 No. 1
    • Prelude in E major Op. 11 No. 9
    • Prelude in C sharp minor Op. 11 No. 10
    • Prelude in C sharp minor Op. 22 No. 2
    • Prelude in G sharp minor Op. 16 No. 2
    • Prelude in F sharp major Op. 16 No. 5
    • Prelude in E flat minor Op. 16 No. 4
    • Prelude in B flat minor Op. 11 No. 16
    • Prelude in E flat major Op. 11 No. 19
    • Prelude in B flat major Op. 11 No. 21
    • Prelude in G minor Op. 11 No. 22
    • Prelude in D minor Op. 11 No. 24
    • Poeme in C major Op. 52 No. 1
    • Poeme Op. 59 No. 1
    • Poeme Ailé Op. 51 No. 3
    • Poeme languide Op. 52 No. 3
    • Masque Op. 63 No. 1
    • Poeme satanique Op. 36
    • Piano Sonata No. 9 Op. 68 ?Black Mass?
    • Poeme Op. 69 No. 1
    • Poeme Op. 69 No. 2
    • Flammes sombres Op. 73 No. 2
    • Guirlandes Op. 73 No. 1
    • Piano Sonata No. 10 Op. 70
    • Fragilité Op. 51 No. 1
    • Feuillet d?album in E flat major Op. 45 No. 1
    • Etude in C sharp minor Op. 42 No. 5
    • Mazurka in F sharp major Op. 40 No. 2
    • Etude in D sharp minor Op. 8 No. 12
  • Nośnik 3: Vladimir Sofronitzky plays Russian Piano Music CD3
    Typ ścieżki: CD-Audio
    • Au Convent
    • Intermezzo
    • Mazurka
    • Mazurka
    • Reverie
    • Serenade
    • Nocturne
    • Moderato
    • Andantino
    • Andante assai
    • Sostenuto
    • Moment Musical Op. 16 No. 3, andante cantabile
    • Moment Musical, Op. 16 No. 5, adagio sostenuto
    • Etude-tableau in C major Op. 33 No. 2, allegro
    • Etude-tableau in G minor Op. 33 No. 8, moderato
    • Etude-tableau in B minor Op. 39 No. 4, allegro assai
    • Etude-tableau in E flat minor Op. 39 No. 5, appassionato
    • Etude-tableau in A minor Op. 39 No. 6, allegro
ROSYJSKIE ARCHIWA
Seria Rosyjskie Archiwa (Russian Archives) przygotowana przez Brilliant Classics jest jedną z najszerszych kolekcji pokazujących bogatą historię XX-wiecznej Rosji (lub Związku Radzieckiego) przez zestawy płyt jednego artysty, prezentujące często legendarnych muzyków. Ta seria trzypłytowych zestawów ukazuje tę ideę jak najwierniej, prezentując artystów w ich własnym unikalnym repertuarze, który (rzecz dość oczywista) zawiera często muzykę rosyjską. Czyj Skriabin jest bardziej autentyczny niż Sofornitzkiego? Kto potrafi uchwycić Słowiańską duszę lepiej niż Ojstrach w rosyjskich Koncertach Skrzypcowych? Który wiolonczelista był bliżej związany z kompozytorami Szostakowiczem i Prokofiewem niż Rostropowicz? Seria ta daje świadectwo wyjątkowemu dziedzictwu, często zbyt rzadkie w obliczu jednorodności dzisiejszej globalizacji kulturalnej.

?Grał jak bóg ? wyglądał jak bóg? Heinrich Neuhaus

Vladimir Sofronitzki urodził się St Petersburgu w 1901 roku, jako najmłodszy z sześciorga rodzeństwa. Uczył się w Warszawie u Anny Lebedewej-Getsewicz, uczennicy Antona Rubinsteina i z polecenia Glazunowa u Aleksandra Michałowskiego. Michałowski był uczniem Moschelesa, Reinecke?go i Tausiga, więc linia Beethoven ? Mendelssohn ? Liszt była bez zarzutu. Następnie brał lekcje kompozycji u Maksymiliana Steinberga (zięcia Rimskiego) i gry u Leonida Nikolajewa, który również uczył Szostakowicza. W 1917 roku córka Skriabina dołączyła do lekcji Nikolajewa i wyszła za mąż za Sofronitzkiego w 1920, po czym przenieśli się do Paryża, gdzie ich grono znajomych obejmowało rodzinę Skriabina, Glazunowa, Prokofiewa (dobrego przyjaciela), Medtnera i Corota. W 1945 Sofronitzki występował przed Stalinem, Gromyką, prezydentem Trumanem i Churchillem na Konferencji Poczdamskiej.

Jego kariera oscylowała pomiędzy koncertami, nagraniami i uczeniem, a jego repertuar był szeroki ? od Bacha i Scarlattiego, Clementi, Mozarta, Beethovena i Schuberta do Chopina, Liszta i Schumanna, a nieco późnego Brahmsa, nieco Ravela i Debussy?ego oraz Poulenca. Repertuar rosyjski zawierał Islamey Balakirewa, Czajkowskiego i nieco Liadowa. Najważniejsze miejsce zajmuje Skriabin (z wyjątkiem VII sonaty ?Białej Mszy? ? Sofronitzki był przesądny), równie często gra Glazunowa, Medtnera, Prokofiewa, Rachmaninowa i Szostakowicza. W czasie Zimnej Wojny zainteresował się Glennem Gouldem, a Van Cliburn i Lazar Berman byli jego uczniami.

?Udawałem się na koncert jak na randkę w ciemno, oczekując czegoś całkowicie nieznanego, tajemniczego i wspaniałego ? jednym słowem cudu! Podszedł do fortepianu i magia zaczęła działać?
Stanislav Neuhaus, Wspomnienia

Nagrania z lat 1946-60
recenzje czytelników
Zobacz pozostałe recenzji
Twoja ocena:
Pamiętaj, że tylko recenzje, które są zamieszczone wyłącznie na naszej stronie, mogą wygrać 100 zł!
Sprawdź szczegóły w regulaminie.
Twoje imię lub pseudonim:*
Podaj swój adres e-mail lub zaloguj się, aby brać udział w konkursach dla najlepszych recenzentów.
Twój adres e-mail:
Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych od Administratora za pomocą środków komunikacji elektronicznej, zgodnie z ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Zgoda może być odwołana w każdym czasie. Administratorem danych osobowych Klientów jest: Profit M Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie (00-110) Plac Defilad 1, Metro Centrum, lok. 2002 D, NIP 525-22-45-459, Regon 015227002, KRS 0000756053
* Pole obowiązkowe
Przed dodaniem recenzji
zapoznaj się z regulaminem.

Polecamy także:

Cena katalogowa: 65,00 zł
Cena w niePrzeczytane.pl: 49,92 zł
Status: 1 - 2 dni
 
Cena katalogowa: 49,90 zł
Cena w niePrzeczytane.pl: 35,72 zł
Status: Od ręki
 
Cena katalogowa: 46,00 zł
Cena w niePrzeczytane.pl: 32,97 zł
Status: 1 - 2 dni
 
Facebook Instagram Twitter YouTube