Uwarunkowania dyfuzji innowacji w polskiej gospodarce

Wydawnictwo: CeDeWu
Kategoria: książka
Język książki: polski
Rok wydania: 2012
Wydanie: 1
ISBN: 9788375565157
Liczba stron: 208
Oprawa: Miękka
Wymiary: B5
37.45 PLN Cena w niePrzeczytane.pl:
37,45 zł
Cena katalogowa: 50,00 zł
książka niedostępna
zapytaj o książkę
Pozycja jest obecnie:
niedostępna
Koszt dostawy:
Paczka w RUCHu od 5,99 zł
Poczta Polska Odbiór w punkcie od 9,99 zł
FedEx - przesyłka kurierska od 10,99 zł
Poczta Polska doręczenie pod adres od 10,99 zł
Paczkomaty InPost od 11,99 zł
  • Opis produktu
Dyfuzja innowacji jest procesem o fundamentalnym znaczeniu dla wzrostu gospodarczego. Wdrożenie oryginalnego, innowacyjnego rozwiązania będzie miało niewielki wpływ na przebieg procesów gospodarczych, jeżeli nie zostanie ono upowszechnione w kolejnych podmiotach i krajach oraz nie znajdzie kolejnych zastosowań. Dynamika postępu technicznego, a w konsekwencji zmian produktywności oraz przeobrażeń strukturalnych jest wypadkową aktywności innowacyjnej pionierów oraz tempa asymilacji innowacji w gospodarce i społeczeństwie. W perspektywie międzynarodowej dyfuzja innowacji urasta do rangi jednego z najistotniejszych czynników konwergencji ekonomicznej, równoważących skutki olbrzymich dysproporcji, jakie istnieją pomiędzy krajami pod względem potencjału naukowo-badawczego.W książce przedstawiono jeden z najistotniejszych, a zarazem najbardziej złożonych problemów związanych z dyfuzją innowacji, jakim są uwarunkowania jej przebiegu. Autor przybliżył teoretyczne interpretacje istoty i mechanizmów dyfuzji innowacji, zidentyfikował kluczowe determinanty tego procesu, dokonał ich klasyfikacji oraz sporządził syntetyczną analizę zachodzącym między nimi zależności przyczynowo-skutkowych. Następnie sporządził diagnozę przebiegu dyfuzji innowacji w polskiej gospodarce w latach 1990-2009 oraz jej roli w modernizacji gospodarki. Wykorzystując różnorodne narzędzia analizy wielu zmiennych (od regresji wielorakiej, poprzez analizę czynnikową aż po metodę sieci neuronowych) podjął również próbę empirycznego oszacowania wpływu poszczególnych czynników na przebieg dyfuzji innowacji w polskiej gospodarce, zmierzającą do identyfikacji najważniejszych sił napędowych i barier w tym procesie.Publikacja jest przeznaczona przede wszystkim dla studentów i wykładowców kierunków ekonomicznych szkół wyższych. Być może zainteresuje również badaczy zajmujących się naukową analizą innowacji i wzrostu gospodarczego.
recenzje czytelników
Zobacz pozostałe recenzji
Twoja ocena:
Twoje imię lub pseudonim:*
Podaj swój adres e-mail lub zaloguj się, aby brać udział w konkursach dla najlepszych recenzentów.
Twój adres e-mail:
Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych od Administratora za pomocą środków komunikacji elektronicznej, zgodnie z ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Zgoda może być odwołana w każdym czasie. Administratorem danych osobowych Klientów jest: Profit M Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie (02-305), Aleje Jerozolimskie 134, NIP 525-22-45-459, Regon 015227002, KRS 0000756053
* Pole obowiązkowe
Przed dodaniem recenzji
zapoznaj się z regulaminem.
Facebook Instagram