The History of Graphic Design. Vol. 2, 1960-Today

Wydawnictwo: Taschen
Język książki: angielski
Rok wydania: 2019
ISBN: 9783836570374
Liczba stron: 480
Oprawa: Twarda
250.00 PLN Cena w niePrzeczytane.pl:
250,00 zł
Cena katalogowa: 250,00 zł
książka niedostępna
zapytaj o książkę
Pozycja jest obecnie:
niedostępna
Koszt dostawy:
Paczka w RUCHu od 5,99 zł
FedEx - przesyłka kurierska od 10,99 zł
  • Opis produktu
Through the turbulent passage of time, graphic design—with its vivid, neat synthesis of image and idea—has distilled the spirit of each age. Surrounding us every minute of every day, from minimalist packaging to colorful adverts, smart environmental graphics to sleek interfaces: graphic design is as much about transmitting information as it is about reflecting society’s cultural aspirations and values.

This second volume rounds off our in-depth exploration of graphic design, spanning from the 1960s until today. About 3,500 seminal designs from across the globe guide us in this visual map through contemporary history, from the establishment of the International Style to the rise of the groundbreaking digital age. Around 80 key pieces go under the microscope in detailed analyses besides 118 biographies of the era’s most important designers, including Massimo Vignelli (New York subway wayfinding system), Otl Aicher (Lufthansa identity), Paula Scher (Citibank brand identity), Neville Brody (The Face magazine), Kashiwa Sato (Uniqlo brand identity), and Stefan Sagmeister (handwriting posters).

With his sweeping knowledge of the field, author Jens Müller curates the standout designs for each year alongside a running sequence of design milestones. Organized chronologically, each decade is prefaced by a succinct overview as well as a stunning visual timeline, offering a vivid display of the variety of graphic production in each decade as well as the global landscape which it at once described and defined.

This collection of important graphic works represents a long-overdue reflection on the development of a creative field constantly changing and challenging itself. These key pieces act as coordinates through contemporary history, helping us trace the sheer influence of graphic design on our daily lives.

Combined with Volume One—which spans from the field’s very beginnings until 1959—the tomes offer the most comprehensive exploration of graphic design to date.
recenzje czytelników
Zobacz pozostałe recenzji
Twoja ocena:
Twoje imię lub pseudonim:*
Podaj swój adres e-mail lub zaloguj się, aby brać udział w konkursach dla najlepszych recenzentów.
Twój adres e-mail:
Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych od Administratora za pomocą środków komunikacji elektronicznej, zgodnie z ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Zgoda może być odwołana w każdym czasie. Administratorem danych osobowych Klientów jest: Profit M Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie (02-305), Aleje Jerozolimskie 134, NIP 525-22-45-459, Regon 015227002, KRS 0000756053
* Pole obowiązkowe
Przed dodaniem recenzji
zapoznaj się z regulaminem.

Polecamy także:

Cena katalogowa: 49,95 zł
Cena w niePrzeczytane.pl: 29,66 zł
Status: 24h
 
Cena katalogowa: 49,95 zł
Cena w niePrzeczytane.pl: 29,96 zł
Status: 24h
 
Cena katalogowa: 159,00 zł
Cena w niePrzeczytane.pl: 105,16 zł
Status: 24h
 
Cena katalogowa: 49,95 zł
Cena w niePrzeczytane.pl: 29,66 zł
Status: 24h
 
Cena katalogowa: 49,95 zł
Cena w niePrzeczytane.pl: 29,96 zł
Status: 24h
 
Cena katalogowa: 49,95 zł
Cena w niePrzeczytane.pl: 29,66 zł
Status: 24h
 
Cena katalogowa: 44,90 zł
Cena w niePrzeczytane.pl: 25,71 zł
Status: 24h
 
Cena katalogowa: 159,00 zł
Cena w niePrzeczytane.pl: 105,16 zł
Status: 24h
 
Facebook Instagram Twitter YouTube