Teatr jako źródło ponowoczesnych spektakli społecznych

Wydawnictwo: Poznańskie
Kategoria: książka
Seria wydawnicza: OBSZARY LITERATURY I SZTUKI
Język książki: polski
Rok wydania: 2007
ISBN: 9788371775000
Liczba stron: 285
Oprawa: Miękka
33.42 PLN Cena w niePrzeczytane.pl:
33,42 zł
Cena katalogowa: 35,00 zł
książka niedostępna
zapytaj o książkę
Pozycja jest obecnie:
niedostępna
Koszt dostawy:
Paczka w RUCHu od 5,99 zł
Poczta Polska Odbiór w punkcie od 9,99 zł
Poczta Polska doręczenie pod adres od 10,99 zł
InPost Paczkomaty 24/7 od 10,99 zł
InPost - przesyłka kurierska od 12,99 zł
FedEx - przesyłka kurierska od 12,99 zł
  • Opis produktu
Celem pracy było badanie widowiskowego charakteru życia społecznego w Polsce w warunkach kultury ponowoczesnej. Zostaje on określony mianem spektaklu społecznego i obejmuje praktyki społeczne przeznaczone do oglądania, zakładające zbiorowe uczestnictwo widzów. Zostają one w pracy analizowane pod kątem występowania w nich elementów spektaklu teatralnego, takich jak organizacja przestrzeni, występowania wizulanych elementów spktaklu oraz uczestnictwo widzów i aktorów. W teoretycznej części rozprawy (3 pierwsze rozdziały) zoperacjonalizowane zostaje pojęcie spektaklu społecznego poprzez wskazanie na jego źródła w nowoczesnej reflekcji społecznej, zbadanie jego specyfiki w warunkach kultury ponowoczesnej oraz porównanie ze współczesnymi praktykami teatralnymi (w najnowszym teatrze alternatywnym). W empirycznej części pracy, pojęcie to zostaje wykorzystane w badaniach nad trzema wydarzeniami: Prawyborami do Parlamantu Europejskiego we Wrześni (maj 2004), Nabożeństwa Apel III Tysiąclecia na Lednicy (maj 2004), Akcji promocyjnych na terenie CSH i B Stary Browar w Poznaniu (grudzień 2004).
recenzje czytelników
Zobacz pozostałe recenzji
Twoja ocena:
Twoje imię lub pseudonim:*
Podaj swój adres e-mail lub zaloguj się, aby brać udział w konkursach dla najlepszych recenzentów.
Twój adres e-mail:
Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych od Administratora za pomocą środków komunikacji elektronicznej, zgodnie z ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Zgoda może być odwołana w każdym czasie. Administratorem danych osobowych Klientów jest: Profit M Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie (02-305), Aleje Jerozolimskie 134, NIP 525-22-45-459, Regon 015227002, KRS 0000756053
* Pole obowiązkowe
Przed dodaniem recenzji
zapoznaj się z regulaminem.
Facebook Instagram