Świat sztuki Pisma z filozofii sztuki

Kategoria: książka
Język książki: polski
Rok wydania: 2006
Wydanie: 1
ISBN: 8323320780
Liczba stron: 264
Oprawa: Miękka
33.23 PLN Cena w niePrzeczytane.pl:
33,23 zł
Cena katalogowa: 34,65 zł
książka niedostępna
zapytaj o książkę
Pozycja jest obecnie:
niedostępna
Koszt dostawy:
Paczka w RUCHu od 5,99 zł
InPost - przesyłka kurierska od 10,99 zł
Poczta Polska Odbiór w punkcie od 10,99 zł
Paczkomaty InPost od 11,99 zł
Poczta Polska doręczenie pod adres od 11,99 zł
FedEx - przesyłka kurierska od 11,99 zł
  • Opis produktu
Przez wieki pojęcie sztuki nie budziło szczególnych wątpliwości i na pytanie Sokratesa: ?czym jest sztuka?? odpowiadano w sposób naturalny, na przykład: ?jest naśladowaniem?. Artyści współcześni, naruszający dotychczasowy status sztuki i zastanawiający się na jej uzasadnieniem, Sokratejskiemu pytaniu nadali postać: ?dlaczego coś jest dziełem sztuki??. Współczesne dzieło jednoczy sferę potoczności i artystyczności, wykracza w teorii poza sferę estetyczną i docieka jej warunków konstytuujących. Od tego czasu nic nie jest oczywiste: ani artysta, ani dzieło, ani sztuka. Nieuzbrojone oko czasu historycznego zawiodło w czasie posthistorycznym, gdy znikły wszelkie podziały i granice ? teraz musi zostać ?uzbrojone? w teorię. Pomaga ona w rozstrzygnięciu wielu istotnych pytań, jakie pojawiły się w XX wieku, na przykład: ?czy załamało się rozróżnienie między sztuką a rzeczywistością??, ?czy świat składa się z utajonych dzieł sztuki oczekujących przemienienia??, ?czy Warhol jest kimś w rodzaju Midasa, który wszystko, czego dotknie, przemienia w złoto czystej sztuki??. Dlatego współczesny świat sztuki potrzebuje filozofów, a Danto jest pierwszym z nich. Jest także kimś więcej ? jest prorokiem sztuki współczesnej. Arthur Coleman Danto ? filozof, estetyk, krytyk sztuki związany z Uniwersytetem Columbia. Prezydent American Philosophical Association w 1983 roku oraz American Society of Aesthetics w latach 1989?1991; redaktor Journal of Philosophy. Wybitny krytyk sztuki awangardowej (The Nation), łączący filozoficzną wnikliwość z głęboką wiedzą i wyczuciem sztuk pięknych. Autor cenionych prac z filozofii historii, filozofii działania, filozofii poznania. Jednak największe uznanie zyskał rozprawami o sztuce współczesnej, takimi jak: The Transfiguration of the Commonplace (1981); The Philosophical Disenfranchisment of Art (1986); Beyond the Brillo Box: Visual Arts in Post-Historical Perspective (1992); Embodied Meanings: Critical Essays and Aesthetic Meditations (1994); After the End of Art: Contemporary Art and the Pale of History, Princeton (1997); The Abuse of Beauty (2003).
recenzje czytelników
Zobacz pozostałe recenzji
Twoja ocena:
Twoje imię lub pseudonim:*
Podaj swój adres e-mail lub zaloguj się, aby brać udział w konkursach dla najlepszych recenzentów.
Twój adres e-mail:
Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych od Administratora za pomocą środków komunikacji elektronicznej, zgodnie z ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Zgoda może być odwołana w każdym czasie. Administratorem danych osobowych Klientów jest: Profit M Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie (02-305), Aleje Jerozolimskie 134, NIP 525-22-45-459, Regon 015227002, KRS 0000756053
* Pole obowiązkowe
Przed dodaniem recenzji
zapoznaj się z regulaminem.
Facebook Instagram