Społeczna odpowiedzialność instytucji finansowych

od teorii do praktyki
Wydawnictwo: CeDeWu
Język książki: polski
Rok wydania: 2018
Wydanie: 1
ISBN: 9788381021432
Liczba stron: 166
Oprawa: Miękka
Wymiary: B5
39.56 PLN Cena w niePrzeczytane.pl:
39,56 zł
Cena katalogowa: 50,00 zł
Pozycja jest obecnie:
dostępna
Status:
Od ręki
Koszt dostawy:
Paczka w RUCHu od 4,59 zł
Poczta Polska Odbiór w punkcie od 8,59 zł
Paczkomaty InPost od 9,59 zł
Poczta Polska doręczenie pod adres od 10,59 zł
FedEx - przesyłka kurierska od 11,59 zł
  • Opis produktu
Społeczna odpowiedzialność biznesu instytucji finansowych, w tym przestrzeganie norm etycznych, jest jednym z ważnych instrumentów budowania zaufania publicznego do tych instytucji, które jest niezbędne w świadczeniu usług finansowych klientom. Nadal jednak w działalności instytucji finansowych spotyka się przejawy społecznej nieodpowiedzialności, w tym nieodpowiedzialnej i niedostosowanej do potrzeb i sytuacji klienta sprzedaży (misselling) produktów finansowych, której konsekwencje mają negatywny wymiar finansowy oraz pozafinansowy dla tych instytucji. Monografia podejmuje ważne zagadnienia teorii i praktyki społecznej odpowiedzialności biznesu instytucji finansowych, takie jak:
• Dlaczego tolerujemy misselling w branży finansowej?
• Działania edukacyjne banków centralnych w obszarze wiedzy ekonomicznej i kompetencji finansowych jako przejaw społecznej odpowiedzialności biznesu.
• CSR finansów w kulturze ekonomii postwzrostu.
• Raportowanie społecznej odpowiedzialności biznesu w sektorze bankowym i pośrednictwie finansowym.
• Społeczna odpowiedzialność instytucji finansowych za misselling i FinTech.
• Społeczna odpowiedzialność banków spółdzielczych.
• Korzyści i koszty społecznej odpowiedzialności biznesu instytucji finansowych.
• Kwalifikacja „Doradzanie w zakresie finansów osobistych" jako czynnik ograniczający misselling na rynku usług finansowych.

Książka jest adresowana do osób zajmujących się naukowo lub praktycznie koncepcją społecznej odpowiedzialności biznesu, w tym pracowników instytucji finansowych, pracowników uczelni i wydziałów ekonomicznych, studentów i konsumentów chcących zwiększyć poziom swojej wiedzy na temat teorii i praktyki społecznej odpowiedzialności instytucji finansowych.


Na podkreślenie zasługuje kompleksowość i wysoki poziom merytoryczny opracowania. Autorzy opierają się na źródłach odzwierciedlających stan obecny i perspektywy rozwojowe rynku finansowego. Trafnie eksponują kluczowe problemy, np. ewolucję poglądów na temat CSR wskazującą na nieadekwatność nie tylko znanego od lat profitowego modelu CSR, lecz również na poznawczą nieprawomocność klasycznych teorii ekonomicznych, które ów model wspierają, czy na raportowanie społeczne, ujawniające na ile deklaracje strategiczne instytucji finansowej o społecznie odpowiedzialnych praktykach realizują się w działaniu, a na ile pozostają jedynie marketingowym hasłem. Uwzględniają wszystkie kluczowe wątki problematyki społecznej odpowiedzialności banków i pośredników finansowych. Biorą pod uwagę aspekty ekonomiczne i regulacyjne, stosownie do postulatów ekonomii instytucjonalnej oraz ekonomicznej analizy prawa. Podejmowanie racjonalnych decyzji finansowych przekłada się nie tylko na wzrost dobrobytu, ale również na stabilizację systemu finansowego.
Z recenzji prof. dra hab. W. Szpringera

Słowa kluczowe:

recenzje czytelników
Zobacz pozostałe recenzji
Twoja ocena:
Pamiętaj, że tylko recenzje, które są zamieszczone wyłącznie na naszej stronie, mogą wygrać 100 zł!
Sprawdź szczegóły w regulaminie.
Twoje imię lub pseudonim:*
Podaj swój adres e-mail lub zaloguj się, aby brać udział w konkursach dla najlepszych recenzentów.
Twój adres e-mail:
Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych od Administratora za pomocą środków komunikacji elektronicznej, zgodnie z ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Zgoda może być odwołana w każdym czasie. Administratorem danych osobowych Klientów jest: Profit M Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie (00-110) Plac Defilad 1, Metro Centrum, lok. 2002 D, NIP 525-22-45-459, Regon 015227002, KRS 0000756053
* Pole obowiązkowe
Przed dodaniem recenzji
zapoznaj się z regulaminem.

Polecamy także:

Cena katalogowa: 45,00 zł
Cena w niePrzeczytane.pl: 39,59 zł
Status: 1 - 2 dni
 
Cena katalogowa: 99,00 zł
Cena w niePrzeczytane.pl: 74,56 zł
Status: Od ręki
 
Cena katalogowa: 29,00 zł
Cena w niePrzeczytane.pl: 22,92 zł
Status: Od ręki
 
Cena katalogowa: 49,00 zł
Cena w niePrzeczytane.pl: 43,11 zł
Status: Od ręki
 
Cena katalogowa: 50,00 zł
Cena w niePrzeczytane.pl: 42,11 zł
Status: Od ręki
 
Cena katalogowa: 29,00 zł
Cena w niePrzeczytane.pl: 24,80 zł
Status: 1 - 2 dni
 
Cena katalogowa: 18,00 zł
Cena w niePrzeczytane.pl: 18,00 zł
Status: Od ręki
 
Cena katalogowa: 45,00 zł
Cena w niePrzeczytane.pl: 42,79 zł
Status: 1 - 2 dni
 
Cena katalogowa: 38,00 zł
Cena w niePrzeczytane.pl: 36,46 zł
Status: 1 - 2 dni
 
Cena katalogowa: 98,40 zł
Cena w niePrzeczytane.pl: 85,54 zł
Status: 1 - 2 dni
 
Cena katalogowa: 18,00 zł
Cena w niePrzeczytane.pl: 18,00 zł
Status: Od ręki
 
Cena katalogowa: 67,99 zł
Cena w niePrzeczytane.pl: 48,23 zł
Status: 1 - 2 dni
 
Cena katalogowa: 46,00 zł
Cena w niePrzeczytane.pl: 32,97 zł
Status: 1 - 2 dni
 
Cena katalogowa: 76,00 zł
Cena w niePrzeczytane.pl: 51,67 zł
Status: 1 - 2 dni
 
Cena katalogowa: 139,00 zł
Cena w niePrzeczytane.pl: 123,22 zł
Status: Od ręki
 
Cena katalogowa: 42,00 zł
Cena w niePrzeczytane.pl: 34,70 zł
Status: 1 - 2 dni
 
Cena katalogowa: 54,00 zł
Cena w niePrzeczytane.pl: 33,20 zł
Status: 1 - 2 dni
 
Cena katalogowa: 166,01 zł
Cena w niePrzeczytane.pl: 148,99 zł
Status: 1 - 2 dni
 
Cena katalogowa: 52,00 zł
Cena w niePrzeczytane.pl: 31,98 zł
Status: 1 - 2 dni
 
Cena katalogowa: 44,80 zł
Cena w niePrzeczytane.pl: 37,35 zł
Status: 1 - 2 dni
 
Facebook Instagram Twitter YouTube