Rynek i katedra

Polskie spory o media publiczne
Wydawnictwo: Nieoczywiste
Język książki: polski
Rok wydania: 2019
ISBN: 9788363391935
Liczba stron: 284
Oprawa: Miękka
37.63 PLN Cena w niePrzeczytane.pl:
37,63 zł
Cena katalogowa: 49,00 zł
Pozycja jest obecnie:
dostępna
Status:
24h
Koszt dostawy:
Paczka w RUCHu od 6,99 zł
Poczta Polska Odbiór w punkcie od 8,99 zł
Poczta Polska doręczenie pod adres od 9,99 zł
Paczkomaty InPost od 9,99 zł
FedEx - przesyłka kurierska od 9,99 zł
  • Opis produktu
Od przełomu politycznego w 1989 roku trwają spory o media publiczne. Juliusz Braun – odwołując się do bogatej literatury i własnych doświadczeń związanych z wieloletnią aktywnością na rynku mediów, a także do historii radiofonii i telewizji w Polsce oraz informacji o kształtowaniu się modelu mediów publicznych w Europie i w USA – podjął zadanie uporządkowania wiedzy na temat problemów związanych z funkcjonowaniem publicznej radiofonii i telewizji. Analizuje główne obszary sporów dotyczące:

– formalnych gwarancji i faktycznego zakresu niezależności mediów publicznych od władz administracyjnych i politycznych, roli ciał regulacyjnych, w tym Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, oraz przyczyn i konsekwencji przyjęcia dla polskich mediów publicznych ustawowej formy spółek Skarbu Państwa;
– niezależnych źródeł finansowania, roli abonamentu lub podobnych danin publicznych i zakresu finansowania komercyjnego;
– definicji, praktycznego rozumienia i sposobów egzekwowania obowiązków związanych z realizacją misji publicznej.

W końcowej części książki, krytycznie oceniając obecną sytuację polskich mediów publicznych, autor przedstawia możliwe scenariusze przemian Telewizji Polskiej i Polskiego Radia.



„Juliusz Braun jest być może jedyną w Polsce osobą, która w sprawach związanych z mediami publicznymi ma unikalne doświadczenie uczestnika prac legislacyjnych (jako parlamentarzysta i przewodniczący właściwej komisji sejmowej), regulatora (jako przewodniczący KRRiT) oraz zarządzającego (jako prezes TVP). Podjęcie tematu mediów publicznych przez kogoś z takimi kompetencjami tworzy przesłanki dla oczekiwania lektury ciekawej i na dodatek bardzo potrzebnej wobec niewątpliwego kryzysu mediów publicznych w Polsce. W wielu środowiskach toczy się dyskusja na temat przyszłości mediów, które z założenia mają służyć całemu społeczeństwu, wszystkim obywatelom niezależnie od ich przekonań, systemu wartości i pozycji społecznej. Książka wpisuje się w tę debatę nie tylko poprzez ocenę stanu realizacji zadań publicznych radia i telewizji w dłuższym czasie, ale także poprzez zaoferowanie szerszej perspektywy historycznej i międzynarodowej.

Publikacja ma istotne walory poznawcze i może zainteresować medioznawców, ekspertów prawnych i ekonomicznych, studentów dziennikarstwa i komunikacji społecznej, polityków oraz wszystkich zaciekawionych mediami, w szczególności publicznymi.”

dr hab. Tadeusz Kowalski, prof. Uniwersytetu Warszawskiego
recenzje czytelników
Zobacz pozostałe recenzji
Twoja ocena:
Pamiętaj, że tylko recenzje, które są zamieszczone wyłącznie na naszej stronie, mogą wygrać 100 zł!
Sprawdź szczegóły w regulaminie.
Twoje imię lub pseudonim:*
Podaj swój adres e-mail lub zaloguj się, aby brać udział w konkursach dla najlepszych recenzentów.
Twój adres e-mail:
Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych od Administratora za pomocą środków komunikacji elektronicznej, zgodnie z ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Zgoda może być odwołana w każdym czasie. Administratorem danych osobowych Klientów jest: Profit M Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie (02-305), Aleje Jerozolimskie 134, NIP 525-22-45-459, Regon 015227002, KRS 0000756053
* Pole obowiązkowe
Przed dodaniem recenzji
zapoznaj się z regulaminem.

Polecamy także:

Cena katalogowa: 45,00 zł
Cena w niePrzeczytane.pl: 33,29 zł
Status: 24h
 
Cena katalogowa: 55,00 zł
Cena w niePrzeczytane.pl: 45,10 zł
Status: 24h
 
Cena katalogowa: 49,99 zł
Cena w niePrzeczytane.pl: 31,73 zł
Status: 24h
 
Cena katalogowa: 25,20 zł
Cena w niePrzeczytane.pl: 22,16 zł
Status: 24h
 
Cena katalogowa: 39,99 zł
Cena w niePrzeczytane.pl: 25,29 zł
Status: 24h
 
Cena katalogowa: 49,00 zł
Cena w niePrzeczytane.pl: 40,05 zł
Status: 24h
 
Cena katalogowa: 39,90 zł
Cena w niePrzeczytane.pl: 36,45 zł
Status: 24h
 
Cena katalogowa: 38,00 zł
Cena w niePrzeczytane.pl: 25,17 zł
Status: 24h
 
Cena katalogowa: 59,90 zł
Cena w niePrzeczytane.pl: 32,38 zł
Status: 24h
 
Cena katalogowa: 38,00 zł
Cena w niePrzeczytane.pl: 25,17 zł
Status: 24h
 
Cena katalogowa: 67,00 zł
Cena w niePrzeczytane.pl: 57,41 zł
Status: 24h
 
Cena katalogowa: 42,00 zł
Cena w niePrzeczytane.pl: 30,42 zł
Status: 24h
 
Cena katalogowa: 59,00 zł
Cena w niePrzeczytane.pl: 48,15 zł
Status: 24h
 
Cena katalogowa: 59,00 zł
Cena w niePrzeczytane.pl: 44,08 zł
Status: 24h
 
Cena katalogowa: 49,90 zł
Cena w niePrzeczytane.pl: 38,15 zł
Status: 24h
 
Cena katalogowa: 39,90 zł
Cena w niePrzeczytane.pl: 31,63 zł
Status: 24h
 
Cena katalogowa: 54,90 zł
Cena w niePrzeczytane.pl: 39,78 zł
Status: 24h
 
Cena katalogowa: 69,00 zł
Cena w niePrzeczytane.pl: 46,23 zł
Status: 24h
 
Cena katalogowa: 110,00 zł
Cena w niePrzeczytane.pl: 98,33 zł
Status: 24h
 
Cena katalogowa: 69,00 zł
Cena w niePrzeczytane.pl: 57,85 zł
Status: 24h
 
Cena katalogowa: 55,00 zł
Cena w niePrzeczytane.pl: 45,10 zł
Status: 24h
 
Facebook Instagram Twitter YouTube