Problemy moralne w świecie informacji
Kategoria:
Język książki: polski
Rok wydania: 2015
ISBN: 9788372519061
Liczba stron: 200
Oprawa: Miękka
38.88
PLN
Cena w niePrzeczytane.pl:
38,88 zł
Cena katalogowa:
45,00 zł
Pozycja jest obecnie:
dostępna
Status:
dostępne od ręki
Koszt dostawy: |
Paczka w RUCHu |
od 5,99 zł |
InPost - przesyłka kurierska |
od 10,99 zł |
Poczta Polska Odbiór w punkcie |
od 10,99 zł |
Paczkomaty InPost |
od 11,99 zł |
Poczta Polska doręczenie pod adres |
od 11,99 zł |
FedEx - przesyłka kurierska |
od 12,99 zł |
Kategorie:
- Oferta produktowa,
- Literatura i beletrystyka,
- Literatura faktu,
- Publicystyka i eseje,
- Nauki humanistyczne i społeczne,
- Filozofia i etyka,
- Socjologia,
- Oferta wydawnicza,
- Oferta wydawnicza,
- Informatyka,
- Sieci komputerowe / Hacking,
- Ekonomia,
- Zarządzanie,
- Prawo,
- Pozostałe działy prawa,
- Nauka, biznes
Nowa sytuacja społeczna, nowa technika i możliwości mediów zmieniają kształt starych problemów moralnych. Współczesne media – a zwłaszcza telewizja, internet, gry komputerowe są same w sobie „moralnie obojętne”, jednak ich oferty stoją często w sprzeczności z prawami moralnymi, niosą wielorakie zagrożenia, jak np. negatywny wpływ gier komputerowych na psychikę graczy i system wartości, zagrożenia płynące z anonimowości w sieci czy możliwości dokonywania oszustw internetowych (włamania na konta, nieuprawnione przelewy). W publikacji omówiono wybrane problemy moralne społeczeństwa informacyjnego z punktu widzenia nadawcy i odbiorcy współczesnych mediów. Jednym z punktów odniesienia analiz jest Dekalog w aspekcie jego aktualności i uniwersalności. Społeczeństwo informacyjne ukazano z perspektywy człowieka, który sam za siebie odpowiada i sam decyduje o przyjęciu lub odrzuceniu norm moralnych. Książka zachęca do re?eksji – jak budować i jak wykorzystywać przestrzeń informacyjną w zgodzie z prawami moralnymi i z własnym sumieniem.