Podstawy kształtowania efektywności przedsiębiorstw

Redakcja naukowa: Łobos Krzysztof
Wydawnictwo: DIFIN Spółka Akcyjna
Język książki: polski
Rok wydania: 2018
Wydanie: 1
ISBN: 9788380856035
Oprawa: Miękka
Wymiary: B5
43.58 PLN Cena w niePrzeczytane.pl:
43,58 zł
Cena katalogowa: 55,00 zł
Pozycja jest obecnie:
dostępna
Status:
Od ręki
Koszt dostawy:
Paczka w RUCHu od 4,59 zł
Poczta Polska Odbiór w punkcie od 8,59 zł
Paczkomaty InPost od 9,59 zł
Poczta Polska doręczenie pod adres od 10,59 zł
FedEx - przesyłka kurierska od 11,59 zł
  • Opis produktu
W tej wieloautorskiej monografii skoncentrowano się na ukazaniu wielości determinant efektywności działania przedsiębiorstwa. Uporządkowano je generalnie w zgodzie z kryterium funkcjonalnym. Zaprezentowano więc determinanty z obszaru marketingu i sprzedaży, funkcji kadrowej, finansowej, zarządzania informacją i ryzykiem. Wprowadzeniem do pracy jest rozdział poświęcony efektywności, jako cesze działania przedsiębiorstwa i jej rozumienia, a także modelom oceny efektywności, które ewoluowały od ujęć najprostszych, bazujących wyłącznie na kryteriach finansowych, aż do współczesnych, wielowymiarowych, łączących kryteria finansowe z pozafinansowymi i sięgającymi do najbardziej zaawansowanych koncepcji zarządzania, na przykład uwzględniających rolę interesariuszy czy zaangażowania pracowników w procesie kształtowanie efektywności przedsiębiorstwa.

Spis treści:

Wstęp

Rozdział 1. Efektywność, modele jej oceny i ich ewolucja
Krzysztof Łobos

Rozdział 2. Efektywność procesów zarządzania zasobami ludzkimi
Marek Bugdol, Izabela Stańczyk

2.1. Efektywność procesów ZZL
2.2. Wskaźniki dla obszaru pierwszego
2.3. Wskaźniki dla obszaru drugiego
2.4. Wskaźniki dla trzeciego obszaru
2.5. Inne wskaźniki mające wpływ na częstotliwość omawianych procesów
2.6. Dyskusja dotycząca wdrożenia efektywności procesów
2.7. Wybrane warunki uzyskiwania efektywności
2.8. Ograniczenia procesowe

Rozdział 3. Marketing a budowanie efektywności ekonomicznej przedsiębiorstwa
Krzysztof Kuźniak

3.1. Rola marketingu w przedsiębiorstwie
3.2.  Strategia marketingowa a efektywność ekonomiczna
3.3. Efektywność w zarządzaniu portfelem produktów
3.4. Zarządzanie ceną
3.5. Wybory w obszarze kanałów dystrybucyjnych
3.6. Decyzje w zakresie komunikacji marketingowej

Rozdział 4. Komunikacja a efektywność - analiza współczesnego stanu i trendów rozwoju
Olena Vlasenko

4.1. Komunikacja, założenia, definicje
4.2. Komunikacja biznesowa
4.3. Komunikacja wewnętrzna: zasady, cechy, metody
4.4. Komunikacja menedżerska
4.5. Komunikacja mobilna

Rozdział 5. Efektywność przedsiębiorstwa a decyzje inwestycyjne
Anna Motylska-Kuźma

5.1. Istota inwestycji i jej rodzaje
5.2. Decyzje inwestycyjne i rachunek efektywności inwestycji
5.2.1. Bezwzględny rachunek efektywności inwestycji
5.2.2. Względny rachunek efektywności inwestycji
5.3. Efektywność przedsiębiorstwa a opłacalność inwestycji
5.4. Ryzyko w ocenie inwestycji i jego wpływ na efektywność przedsiębiorstwa

Rozdział 6. Efektywność przedsiębiorstwa a pomiar i kreowanie wartości
Anna Motylska-Kuźma

6.1. Istota zarządzania wartością przedsiębiorstwa
6.2. Standardy wartości
6.3. Efektywność przedsiębiorstwa a kreowanie wartości
6.4. Czynniki niefinansowe, jako szczególne determinanty efektywności i wartości przedsiębiorstwa
6.5. Ryzy ko w pomiarze wartości przedsiębiorstwa oraz efektywności jejkreowania

Rozdział 7. Struktura kapitału a efektywność przedsiębiorstwa
Joanna Wieprow

7.1. Źródła finansowania przedsiębiorstwa
7.2. Koszt i struktura kapitału
7.3. Dźwignia finansowa
7.4. Mierniki efektywności w zarządzaniu strukturą kapitału

Rozdział 8. Zarządzanie płynnością finansową a efektywność przedsiębiorstwa
Joanna Wieprow

8.1. Płynność finansowa w  przedsiębiorstwie
8.2. Analiza poziomu płynności finansowej
8.3. Kapitał obrotowy
8.4. Zarządzanie zapasami
8.5. Zarządzanie należnościami
8.6. Zarządzanie środkami pieniężnymi
8.7. Krótkoterminowe zarządzanie kapitałem

Rozdział 9. Zarządzanie ryzykiem a efektywność ekonomiczna przedsiębiorstwa
Anna Łobos

9.1. Istota ryzyka
9.2. Rodzaje ryzyka
9.3. Zarządzanie ryzykiem
9.4. Identyfikacja ryzyka
9.5. Miary ryzyka

Rozdział 10. Efektywność działalności badawczo-rozwojowej i innowacyjnej w przedsiębiorstwie
Anna Łobos

10.1. Działalność B+R, czyli jak przejść od teorii do praktyki
10.2. Zarządzanie działalnością badawczo-rozwojową i innowacyjną

Bibliografia
Spis rysunków i tabel
O Autorach

recenzje czytelników
Zobacz pozostałe recenzji
Twoja ocena:
Pamiętaj, że tylko recenzje, które są zamieszczone wyłącznie na naszej stronie, mogą wygrać 150 zł!
Sprawdź szczegóły w regulaminie.
Twoje imię lub pseudonim:*
Podaj swój adres e-mail lub zaloguj się, aby brać udział w konkursach dla najlepszych recenzentów.
Twój adres e-mail:
Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych od Administratora za pomocą środków komunikacji elektronicznej, zgodnie z ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Zgoda może być odwołana w każdym czasie. Administratorem danych osobowych Klientów jest: PROFIT M Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp. j. z siedzibą w Warszawie (00-110) Plac Defilad 1, Metro Centrum, lok. 2002 D, NIP 525-22-45-459, Regon 015227002, KRS 0000127896
* Pole obowiązkowe
Przed dodaniem recenzji
zapoznaj się z regulaminem.
Facebook Instagram Twitter YouTube