Pasja i dyscyplina strategii. Audiobook

Jak z marzeń i decyzji zbudować sukces firmy
Wydawnictwo: Poltext
Kategoria: książka
Język książki: polski
Rok wydania: 2013
Wydanie: 1
ISBN: 9788375612035
Liczba stron: 1
Oprawa: Plastikowa
25.70 PLN Cena w niePrzeczytane.pl:
25,70 zł
Cena katalogowa: 39,90 zł
książka niedostępna
zapytaj o książkę
Pozycja jest obecnie:
niedostępna
Koszt dostawy:
Paczka w RUCHu od 5,99 zł
InPost - przesyłka kurierska od 10,99 zł
Poczta Polska Odbiór w punkcie od 10,99 zł
Paczkomaty InPost od 11,99 zł
Poczta Polska doręczenie pod adres od 11,99 zł
FedEx - przesyłka kurierska od 12,99 zł
  • Opis produktu
W świecie morderczego tempa, niepewności, globalnej konkurencji firma stale musi porządkować i doskonalić swoje działanie. Wymaga to dyscypliny i pasji.Dyscyplina pomaga osiągać zaplanowane rezultaty i działać skutecznie, bo to się liczy na rynku bardziej niż poprawność metodologiczna czy estetyka. Dyscyplina zarządzania to cztery przedstawione w książce etapy: ♦ interpretacja otoczenia, ♦ ustalanie granic firmy, ♦ określanie celów i priorytetów, ♦ podejmowanie decyzji o modelu biznesowym. Nie wolno jednak zapominać o roli pasji, intuicji i marzeń, bo są one niezbędne, jak nigdy przedtem. Pasja jest źródłem innowacji i zmian - każe sięgać w przyszłość, stawiać ambitne cele, przekraczać oczywiste granice, łamać kanony myślenia. Pasja buduje motywację i zaangażowanie, które nadają firmie sens istnienia, daje także menedżerom i pracownikom szansę na prawdziwe zaangażowanie i odrobinę zwyczajnej radości. Dopiero połączenie pasji i dyscypliny tworzy prawdziwie wygrywające strategie. Gdy firmy działają strategicznie, to obok świata skuteczności pojawia się w ich funkcjonowaniu świat wartości, marzeń i nadziei. I to tworzy niezbędny mythos firmy i rynku - opowieść nie tyle o skutecznej alokacji zasobów, ale o wielkich pasjach i dyscyplinie skutecznych strategii. I o nich jest ta książka. Jest to książka o odpowiedzialności liderów firmy. Ich zadaniem i obowiązkiem jest tworzenie i wdrażanie strategii. I nie powinni rezygnować z tego obowiązku - ani w czasach dobrej koniunktury, kiedy właściwie wszystko i wszystkim się udaje, ani w czasach kryzysu, kiedy prawie wszyscy mają trudności. Lata badań teoretyków zarządzania, ekonomistów, socjologów, psychologów, a także praktyka działań organizacyjnych pozwalają zrozumieć naturę organizacji i logikę rozwiązań strategicznych, które prowadzą do jej sukcesów. Autor przedstawia zarówno teorię, jak i praktykę tych rozwiązań, unikając przy tym prostych i najczęściej złudnych recept sukcesu. Pisze czym jest strategia firmy i jakie są cechy dobrej strategii, która musi być prosta, spójna wewnętrznie i zewnętrznie. Omawia cztery procesy tworzenia strategii (nadawanie sensu zmianom w otoczeniu; definiowanie granic firmy; ustalanie celów strategicznych i priorytetów działania; budowa modelu strategicznego). Sprawne i skuteczne przeprowadzenie tych procesów wymaga determinacji i dyscypliny, niemożliwe jest w firmach dryfujących, gdzie toczy się walka o władzę, wpływy i zasoby, gdzie decyzje podejmują ,,niepewni" menedżerowie. Dobra strategia musi być wdrażana i realizowana w sposób zdyscyplinowany, konsekwentnie, z wiarą w słuszność wyboru i pasją. Tylko spełnienie takich założeń może przynieść przewagę konkurencyjną, która decyduje o rozwoju firmy. Celem Autora jest doprowadzenie tych kanonów do świadomości szerokich kręgów menedżerów. Książka ma charakter podręcznika, jest konkretna, zwięzła, choć napisana charakterystycznym dla Autora stylem nawiązującym do filozofii i nie pozbawionym osobistych refleksji.Krzysztof Obłój - profesor dr hab., autorytet w dziedzinie strategii biznesowych. Wykładowca Wydziału Zarządzania UW, Akademii im. Leona Koźmińskiego oraz renomowanych uczelni zagranicznych, m.in. University of Illinois. Jako dyrektor Międzynarodowego Centrum Zarządzania jest doradcą polskich i międzynarodowych przedsiębiorstw, takich jak Goodyear, Orkla, Asea Brown Boveri, Macro Cash and Carry, Wólczanka oraz banków i instytucji finansowych w dziedzinie strategii, struktur i kultury organizacyjnej. Ma duże doświadczenie jako członek lub przewodniczący rad nadzorczych PROCHEM S.A., IMPEL S.A., Polmos, NFI Foksal, PKN ORLEN, Agora - gazeta S.A. Ekspert CSA Celebrity.
recenzje czytelników
Zobacz pozostałe recenzji
Twoja ocena:
Twoje imię lub pseudonim:*
Podaj swój adres e-mail lub zaloguj się, aby brać udział w konkursach dla najlepszych recenzentów.
Twój adres e-mail:
Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych od Administratora za pomocą środków komunikacji elektronicznej, zgodnie z ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Zgoda może być odwołana w każdym czasie. Administratorem danych osobowych Klientów jest: Profit M Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie (02-305), Aleje Jerozolimskie 134, NIP 525-22-45-459, Regon 015227002, KRS 0000756053
* Pole obowiązkowe
Przed dodaniem recenzji
zapoznaj się z regulaminem.
Facebook Instagram