Koniec z nędzą, Nasze wspólne bogactwo, Śladami T-shirta. Pakiet

THE END OF POVERTY. HOW WE CAN MAKE IT HAPPEN IN OUR LIFETIME
Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe PWN
Kategoria: książka
Język książki: polski
Rok wydania: 2009
Wydanie: 1
ISBN: 5904807008311
Oprawa: Twarda
61.38 PLN Cena w niePrzeczytane.pl:
61,38 zł
Cena katalogowa: 69,00 zł
książka niedostępna
zapytaj o książkę
Pozycja jest obecnie:
niedostępna
Koszt dostawy:
Paczka w RUCHu od 5,99 zł
Poczta Polska Odbiór w punkcie od 9,99 zł
Poczta Polska doręczenie pod adres od 10,99 zł
InPost Paczkomaty 24/7 od 10,99 zł
InPost - przesyłka kurierska od 12,99 zł
FedEx - przesyłka kurierska od 14,99 zł
  • Opis produktu
Komplet obejmuje 3 książki z dziedziny ekonomii autorstwa wielkich sław światowych.

KONIEC Z NĘDZĄ
Książka jest światowym bestsellerem, w ciągu roku przetłumaczono ją na 14 języków i sprzedano w setkach tysięcy egzemplarzy.Po raz pierwszy w historii nasze pokolenie ma szansę doprowadzić do likwidacji skrajnego ubóstwa. Obecnie co roku na całym świecie umiera ponad 8 mln ludzi. Czy możemy położyć temu kres? Konkretne pomysły dotyczące likwidacji ubóstwa pojawiły się w trakcie pracy nad projektem Milenijnym ONZ, którym kieruje Jeffrey Sachs. Według ekspertów świat bez głodu i nędzy będzie kosztował ok. 135 mld $ rocznie, co stanowi 27% wydatków USA na potrzeby militarne. Czy kraje bogate stać na inwestowanie w rozwój krajów ubogich? Tak naprawdę nie stać nas na to, aby tego nie robić. Sachs pokazuje dlaczego warto podjąć taki wysiłek - nie tylko z powodu moralnego obowiązku, ale ze względu na własne finansowe korzyści.Książka została opatrzona słowem wstępnym lidera rockowej grupy U2 - BONO. Jeszcze przed jej wydaniem w języku polskim, publikacja została zaliczona przez tygodnik Polityka do 7 ważnych książek roku (E. Bendyk, A. Krzemiński, A. Szostkiewicz, J. Żakowski; 7 ważnych książek roku, Polityka 2005 nr 25, dodatek Niezbędnik inteligenta).

NASZE WSPÓLNE BOGACTWO
Czy kraje bogate stać na inwestowanie w rozwój krajów ubogich?Tak naprawdę nie stać nas na to, aby tego nie robić!Świat zmienił się radykalnie w ciągu ostatnich kilku dekad i zmienia się nadal. Ważne jest, aby te zmiany przyniosły pożądane efekty.Ziemia jest naszym wspólnym bogactwem. Dbałość o ten wspólny majątek jest koniecznością naszych czasów. Przeludnienie planety, postępujący proces globalizacji, a także zmiany klimatyczne (globalne ocieplenie) wymuszają dostosowanie zarówno sposobu myślenia, jak i działań ekonomicznych do nowych warunków życia na Ziemi. Jeffrey Sachs wskazuje tę nową właściwą drogę, którą ludzie powinni podążyć.

ŚLADAMI T-SHIRTA
W 1999 roku autorka obserwowała demonstrację studentów-antyglobalistów w uniwersyteckim kampusie. Podczas rozmowy z demonstrantami padło pytanie, czy wie skąd pochodzi T-shirt, jaki na sobie nosi? Być może powstał gdzieś w sweatshopie na skutek niewolniczej pracy? Czy nie jest owocem nieludzkiego wyzysku, będącego skutkiem globalizacji i niskich standardów moralnych wielkich korporacji?Autorka ruszyła więc tropem swojej bawełnianej koszulki za 6$. Wczytując się w metkę dotarła do amerykańskiego producenta, a dokładniej szefa firmy robiącej barwne nadruki na białych koszulkach sprowadzanych z Chin. Od niego dostała kontakt do chińskiego partnera, z którym spotkała się podczas jego wizyty w USA. Dowiedziała się wówczas ze zdumieniem, że bawełna z której powstał T-shirt pochodzi... z USA.Wędrując na pola bawełny w zachodnim Teksasie i do fabryki odzieżowej w Chinach, na negocjacje handlowe w Waszyngtonie i na targ z używaną odzieżą w Afryce, bada funkcjonowanie handlu międzynarodowego na przykładzie tego prostego produktu. Łącząc frapującą opowieść z dobrą podbudową naukową, pokazuje, że zarówno krytycy globalizacji, jak i jej orędownicy, upraszczają świat międzynarodowej wymiany handlowej.W toku rozmów z biznesmenami z różnych stron świata autorka była zmuszona skonfrontować własne wyobrażenia o politycznych, gospodarczych i etycznych skutkach globalizacji z rzeczywistością. Jako tradycyjnie wykształcona ekonomistka spodziewała się, że historia koszulki ukaże niepodważalne korzyści z wolnego handlu w skali światowej i błędność idei ruchu antyglobalizacyjnego. Tymczasem odkryła, że "wolny rynek" zazwyczaj wcale nie jest wolny, że nawet najbardziej zagorzali sprzymierzeńcy wolnego handlu regularnie odnoszą korzyści z jego ograniczania i że domniemane "ofiary" globalizacji są często jej największymi beneficjentami. Chociaż dyskusja na temat globalizacji nadal koncentruje się wokół zagrożeń i nadziei, jakie niesie z sobą konkurencja na rynku, to autorka dochodzi do wniosku, że na losy jej T-shirta w równym stopniu co rynek wpływa również polityka.Książka nominowana do prestiżowej nagrody Financial Times and Goldman Sachs Business Book of the Year 2005 Award.
recenzje czytelników
Zobacz pozostałe recenzji
Twoja ocena:
Twoje imię lub pseudonim:*
Podaj swój adres e-mail lub zaloguj się, aby brać udział w konkursach dla najlepszych recenzentów.
Twój adres e-mail:
Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych od Administratora za pomocą środków komunikacji elektronicznej, zgodnie z ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Zgoda może być odwołana w każdym czasie. Administratorem danych osobowych Klientów jest: Profit M Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie (02-305), Aleje Jerozolimskie 134, NIP 525-22-45-459, Regon 015227002, KRS 0000756053
* Pole obowiązkowe
Przed dodaniem recenzji
zapoznaj się z regulaminem.

Polecamy także:

Cena katalogowa: 39,00 zł
Cena w niePrzeczytane.pl: 33,34 zł
Status: 36h
 
Cena katalogowa: 32,00 zł
Cena w niePrzeczytane.pl: 27,36 zł
Status: 36h
 
Cena katalogowa: 79,91 zł
Cena w niePrzeczytane.pl: 68,32 zł
Status: 36h
 
Cena katalogowa: 79,91 zł
Cena w niePrzeczytane.pl: 68,32 zł
Status: 36h
 
Cena katalogowa: 49,00 zł
Cena w niePrzeczytane.pl: 41,89 zł
Status: 36h
 
Cena katalogowa: 55,00 zł
Cena w niePrzeczytane.pl: 39,90 zł
Status: 36h
 
Cena katalogowa: 49,35 zł
Cena w niePrzeczytane.pl: 42,19 zł
Status: 36h
 
Cena katalogowa: 42,00 zł
Cena w niePrzeczytane.pl: 32,77 zł
Status: 36h
 
Facebook Instagram