Jak przegrać II Wojnę Światową

Wydawnictwo: BELLONA
Język książki: polski
Rok wydania: 2013
Wydanie: 1
ISBN: 9788311122499
Liczba stron: 320
Oprawa: Twarda
Wymiary: A5
25.90 PLN Cena w niePrzeczytane.pl:
25,90 zł
Cena katalogowa: 39,00 zł
książka niedostępna
zapytaj o książkę
Pozycja jest obecnie:
niedostępna
Koszt dostawy:
Paczka w RUCHu od 5,99 zł
Poczta Polska Odbiór w punkcie od 9,99 zł
Poczta Polska doręczenie pod adres od 10,99 zł
FedEx - przesyłka kurierska od 11,99 zł
  • Opis produktu
Autor podjął się zadania opracowania zbioru 39 analitycznych artykułów. Bardzo przejrzysty układ książki z zachowaniem chronologii wydarzeń pozwala prześledzić okres od 1936 do 1945. Wiele przegranych bitew i kampanii miało znaczenie dla przebiegu wojny, ale te, omawiane na kartach niniejszej książki miały bezpośredni wpływ na ostateczne rozstrzygnięcie. Wiele złych decyzji po obu stronach, zarówno Aliantów (Amerykanów, Brytyjczyków, Rosjan), jak i państw Osi, decyzji, które spowodowały tysiące ofiar, pozostało bez śladu. Winni nie zawsze tracili stanowiska, a często, dzięki późniejszym sukcesom, pozostali w pamięci jako wybitni wodzowie. Inspiracją do wydania tej książki jest wojskowa zasada , która głosi, że "Na wojnie zwycięzcą jest ten, kto popełnia najmniej błędów". Przykłady decyzji podejmowanych na różnych frontach, od Rosji po Normandię, od północnej Norwegii po Afrykę, Grecję i Kretę, w trakcie realizacji różnych operacji. Nie ma tu skomplikowanych map przebiegu operacji wojskowych, które nie zawsze są zrozumiałe dla przeciętnego Czytelnika. Jest natomiast wartka opowieść, pełna celnych sformułowań i wniosków. Polski czytelnik z uzasadnioną dumą znajdzie na kartach tej książki informacje o rodakach walczących pod Narvikiem, Monte Cassino, Falaise czy Arnhem.

Słowa kluczowe:

recenzje czytelników
Zobacz pozostałe recenzji
Twoja ocena:
Twoje imię lub pseudonim:*
Podaj swój adres e-mail lub zaloguj się, aby brać udział w konkursach dla najlepszych recenzentów.
Twój adres e-mail:
Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych od Administratora za pomocą środków komunikacji elektronicznej, zgodnie z ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Zgoda może być odwołana w każdym czasie. Administratorem danych osobowych Klientów jest: Profit M Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie (02-305), Aleje Jerozolimskie 134, NIP 525-22-45-459, Regon 015227002, KRS 0000756053
* Pole obowiązkowe
Przed dodaniem recenzji
zapoznaj się z regulaminem.
Facebook Instagram Twitter YouTube