Inspiracje edukacyjne. Polsko-niemieckie prolegomena do studium nad współczesną szkołą
Kategoria:
Język książki: niemiecki, polski
Rok wydania: 2004
Wydanie: 1
ISBN: 8373083359
Liczba stron: 232
Oprawa: Miękka
14.56
PLN
Cena w niePrzeczytane.pl:
14,56 zł
Cena katalogowa:
19,85 zł
Pozycja jest obecnie:
niedostępna
Koszt dostawy: |
Paczka w RUCHu |
od 5,99 zł |
Poczta Polska Odbiór w punkcie |
od 9,99 zł |
Poczta Polska doręczenie pod adres |
od 10,99 zł |
InPost Paczkomaty 24/7 |
od 10,99 zł |
InPost - przesyłka kurierska |
od 12,99 zł |
FedEx - przesyłka kurierska |
od 12,99 zł |
Kategorie:
- Oferta produktowa,
- Nauki humanistyczne i społeczne,
- Pedagogika i logopedia,
- Socjologia,
- Psychologia,
- Historia. Archeologia,
- Historia krajów i krain,
- Oferta wydawnicza,
- Nauka, biznes,
- Książki popularno-naukowe
Publikacja ta składa się z trzech części, zawierających rozprawy autorów polskich i niemieckich. Ukazuje ona z jednej strony recepcję wspólnych dla naszych kultur idei, z drugiej określa możliwe granice ich wzajemnego przenikania do struktur i rozwiązań programowych systemów szkolnych.
W części pierwszej znajdują się trzy rozprawy odnoszące się do wybranych fundamentalnych zagadnień metodologicznych współczesnej pedagogiki: Christoph Lüth przedstawia polemikę Schleiermachera z pedagogiką oświeceniową; Gerd Wegmarshaus pokazuje, jak ?na nowo? można odczytywać poglądy J. Dewey?a na temat demokracji jako sposobu na życie w obszarze kształcenia, wychowania i komunikacji; M. Głażewski przedstawia zaś fenomenologiczną metodę poszukiwania pewności we współczesnej pedagogice.
Część druga skupia się na aspektach polityki oświatowej i modelach reformowania szkoły, które współstanowią o toczących się procesach socjalizacyjnych. Analizuje rolę programów szkolnych w doskonaleniu kooperacji, kultury szkolnej, kultur uczenia się i organizacji szkoły.
Część trzecia odnosi się do rodziny jako naturalnego środowiska życia oraz socjalizacji dzieci i młodzieży. Mówi o ruchu edukacji domowej jako alternatywnej formie edukacji i zaprasza do poszerzania możliwości wdrażania w polskiej rzeczywistości oświatowej doświadczeń pedagogów z różnych krajów, z uwzględnieniem realiów prawnych naszego systemu oświatowego.