Heurystyki kategorii rozmytych w koncepcji pomiaru psychologicznego

Kategoria: książka
Język książki: polski
Rok wydania: 2013
Wydanie: 1
ISBN: 99788323334781
Liczba stron: 196
Oprawa: Miękka
25.10 PLN Cena w niePrzeczytane.pl:
25,10 zł
Cena katalogowa: 37,80 zł
książka niedostępna
zapytaj o książkę
Pozycja jest obecnie:
niedostępna
Koszt dostawy:
Paczka w RUCHu od 5,99 zł
Poczta Polska Odbiór w punkcie od 9,99 zł
Poczta Polska doręczenie pod adres od 10,99 zł
FedEx - przesyłka kurierska od 11,99 zł
  • Opis produktu
Niniejsza książka jest pierwszą w Polsce monografią, która stanowi autorską propozycję oparcia pomiaru psychologicznego na heurystykach kategorii rozmytych. Podstawę tych heurystyk stanowią teorie zbiorów rozmytych, ujmujące przynależność elementu do zbioru w pewnym stopniu zawartego od 0 do 1, oraz logika rozmyta uwzględniająca nieskończenie wiele odcieni prawdy czy fałszu wprowadzonych przez Lotfi Zadeha. Heurystyki kategorii rozmytych pozwalają, w pewnym zakresie, na przenikanie się koncepcji jakościowego i ilościowego pomiaru psychologicznego, eliminując sztuczne bariery, ustanawiając jasną korespondencję pomiędzy pojęciami matematycznymi i werbalnymi, poprzez wprowadzanie pomiaru bardziej opartego na rozmytych przedziałach niż na skalach punktowych. Wprowadzenie rozmytych miar asocjacji i pokrycia kategorii rozmytych stanowi podstawę do wielowymiarowych technik redukcji danych psychologicznych będących analogią naukową lub uogólnieniem takich technik, jak analiza czynnikowa, skalowanie wielowymiarowe czy hierarchiczna analiza skupień. Celem tej monografii jest zaproponowanie nowego nurtu w metodologii badań psychologicznych, wykorzystującego ujęcie nieprobabilistyczne, któremu nadano nazwę heurystyk kategorii rozmytych
recenzje czytelników
Zobacz pozostałe recenzji
Twoja ocena:
Twoje imię lub pseudonim:*
Podaj swój adres e-mail lub zaloguj się, aby brać udział w konkursach dla najlepszych recenzentów.
Twój adres e-mail:
Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych od Administratora za pomocą środków komunikacji elektronicznej, zgodnie z ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Zgoda może być odwołana w każdym czasie. Administratorem danych osobowych Klientów jest: Profit M Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie (02-305), Aleje Jerozolimskie 134, NIP 525-22-45-459, Regon 015227002, KRS 0000756053
* Pole obowiązkowe
Przed dodaniem recenzji
zapoznaj się z regulaminem.
Facebook Instagram Twitter YouTube