Edukacja w kontekście różnicy i różnorodności kulturowej

Z inspiracji naukowych obszaru niemieckojęzycznego
Język książki: polski
Rok wydania: 2006
Wydanie: 1
ISBN: 8373087966
Liczba stron: 108
Oprawa: Miękka
9.20 PLN Cena w niePrzeczytane.pl:
9,20 zł
Cena katalogowa: 14,81 zł
książka niedostępna
zapytaj o książkę
Pozycja jest obecnie:
niedostępna
Koszt dostawy:
Paczka w RUCHu od 4,59 zł
Poczta Polska Odbiór w punkcie od 8,59 zł
Paczkomaty InPost od 9,59 zł
Poczta Polska doręczenie pod adres od 10,59 zł
FedEx - przesyłka kurierska od 11,59 zł
  • Opis produktu
Struktura obecnego tomu jest dwudzielna. Pierwszą część (Drogi i bezdroża metodologii} współtworzą teksty wcześniejsze, skupione wokół problemu międzykulturowości w obszarze edukacji formalnej. Obiecująco w tym kontekście rysowała się przed laty perspektywa metodologiczna tzw. action research (badania w działaniu), tym bardziej, że koncept zyskał już wtedy uznanie wielu polskich badaczy (I. l.). Z kolei refleksja i metodologia filozoficzna towarzysząca praktyce edukacyjnej w warunkach różnicy kulturowej, którą literatura niemiecka określa jako hermeneutykę międzykulturową, nie spotkała się jak dotąd z zainteresowaniem w naszym kraju (1.2.). Podobnie było z zagadnieniem międzykulturowych aspektów nauczania języków obcych, stąd pomysł rekapitulacji wiedzy zawartej w dostępnej literaturze niemieckojęzycznej (1.3.). Wreszcie - warstwa metodologiczna studium empirycznego Dziecko wobec obcości kulturowej (1.4.) jest fuzją podejścia fenomenologiczno-hermeneutycznego, eksperymentu jakościowego oraz teorii ugruntowanej, których poznanie zawdzięczam także lekturom w języku niemieckim.
Część druga tomu (Perspektywy poznawcze i praktyczne) zawiera teksty z ostatnich dwóch lat; stanowią one pole poszukiwań otwierających nowe możliwości badawcze, ale też zorientowanych w kierunku praktycznych zastosowań wiedzy o relacjach międzykulturowych, zarówno w edukacji formalnej, jak i nieformalnej. Pierwszy z nich prezentuje najnowsze, tzw. kulturowe modele kształcenia obcojęzycznego, z których te bazujące na koncepcie transkulturowości znajdują się w fazie eksperymentu (II. 1.). Recenzja słynnej książki D. Schwanitza Bildung. Alles, was mań wissen muss - to próba określenia przyczyn niezwykłej popularności tej pozycji w Niemczech, ale też dyskusja z interpretacjami autora oraz animacyjnym zamysłem dzieła (II.2.). Przegląd niemieckich teorii oraz badań dotyczących kulturowego wymiaru globalizacji - na tle współczesnego dyskursu globalizacyjnego -jest tematem kolejnego szkicu (II.3.). Tom zamyka artykuł krytycznie zestawiający niemieckojęzyczną literaturę humanistyczną i ekonomiczną dotyczącą sposobu rozumienia i kształcenia kompetencji międzykulturowej (II.4.).
recenzje czytelników
Zobacz pozostałe recenzji
Twoja ocena:
Pamiętaj, że tylko recenzje, które są zamieszczone wyłącznie na naszej stronie, mogą wygrać 150 zł!
Sprawdź szczegóły w regulaminie.
Twoje imię lub pseudonim:*
Podaj swój adres e-mail lub zaloguj się, aby brać udział w konkursach dla najlepszych recenzentów.
Twój adres e-mail:
Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych od Administratora za pomocą środków komunikacji elektronicznej, zgodnie z ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Zgoda może być odwołana w każdym czasie. Administratorem danych osobowych Klientów jest: PROFIT M Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp. j. z siedzibą w Warszawie (00-110) Plac Defilad 1, Metro Centrum, lok. 2002 D, NIP 525-22-45-459, Regon 015227002, KRS 0000127896
* Pole obowiązkowe
Przed dodaniem recenzji
zapoznaj się z regulaminem.

Polecamy także:

Cena katalogowa: 50,40 zł
Cena w niePrzeczytane.pl: 46,87 zł
Status: 1 - 2 dni
 
Cena katalogowa: 32,90 zł
Cena w niePrzeczytane.pl: 21,15 zł
Status: Od ręki
 
Cena katalogowa: 46,25 zł
Cena w niePrzeczytane.pl: 38,93 zł
Status: 1 - 2 dni
 
Cena katalogowa: 39,00 zł
Cena w niePrzeczytane.pl: 28,31 zł
Status: 1 - 2 dni
 
Cena katalogowa: 47,80 zł
Cena w niePrzeczytane.pl: 33,39 zł
Status: 1 - 2 dni
 
Facebook Instagram Twitter YouTube