Dzieci o specjalnych potrzebach komunikacyjnych
Diagnoza – edukacja – terapia
Język książki: polski
Rok wydania: 2018
Wydanie: 1
ISBN: 9788380955530
Liczba stron: 432
Oprawa: Miękka
33.40
PLN
Cena w niePrzeczytane.pl:
33,40 zł
Cena katalogowa:
38,00 zł
Pozycja jest obecnie:
dostępna
Status:
24h
Koszt dostawy: |
Paczka w RUCHu |
od 7,59 zł |
Poczta Polska Odbiór w punkcie |
od 9,59 zł |
Paczkomaty InPost |
od 10,59 zł |
FedEx - przesyłka kurierska |
od 12,59 zł |
Komunikacja jest fundamentem – przypomina nam w Przedmowie prof. Krystyna Ferenz. Czy rzeczywiście trzeba nam o tym przypominać? Czy w czasach, gdy wszystkie dziedziny życia podporządkowane są ściśle wymogowi szybkiej i skutecznej komunikacji, potrzebne są jeszcze powroty do podstaw? Okazuje się, że tak. Komunikacja, sprowadzona do swych fundamentów, a więc języka i towarzyszących mu kodów, nie jest tylko sposobem na wyrażenie/przekazanie informacji. Tkwiące w języku czy komunikacji możliwości stanowią bazę, nad którą nadbudowywana jest kultura i – szerzej – cywilizacja. Język jako źródło ikon i symboli, język jako zbiór norm i nakazów/zakazów, wreszcie – język jako odbicie doświadczeń pokoleniowych, staje się podstawową tkanką tradycji i przekazu kulturowego, niezbędnych do określenia własnej tożsamości oraz odnalezienia swego miejsca w wybranej społeczności. Jeśli więc z jakichkolwiek przyczyn rozwój umiejętności komunikacyjnych zostanie zakłócony, zaburzeniu ulega cała osobowość, co skazuje jednostkę na społeczne wyobcowanie – i tu bije źródło, z którego powstała najnowsza książka doktor Winczury, stanowiąca wyraz troski o dzieci, które z racji różnego rodzaju zaburzeń mają utrudniony proces przyswajania reguł komunikacji.